Panserhjerte

Aschehoug 2010 Heftet

To kvinner er funnet drept i Oslo, begge har druknet i sitt eget blod. Det mystiske er at stikksårene i ansiktene til de døde er blitt påført fra innsiden av munnen. Kaja Solness fra Voldsavsnittet blir sendt til Hong Kong for å oppspore en mann som er deres eneste spesialist på seriedrap, Harry Hole. Han har gjemt seg et sted i millionbyen, på flukt fra demonene fra forrige drapssak og kreditorer. Dette er den åttende romanen om Harry Hole.

ISBN13 9788203196225

EAN 9788203196225

Serier Storpocket Harry Hole (8)

Genre Politi og detektiver Krim Thrillere

Omtalt sted Oslo Hong Kong

Fyttirakker´n - nå har du fanget meg, Jo Nesbø! Denne var strålende og gørrspennende!!!

Anbefaler å lese "Snømannen" før man setter i gang med Panserhjerte. De henger ikke sammen på den måten at det vil være helt nødvendig å lese begge, men Panserhjerte inneholder veldig mange referanser til Snømannen.

En veldig god krim. Blir i lengste laget til at jeg kan gi den høyeste karakter. Også er det noen små ting innimellom som er ulogiske. Men alt i alt, en meget god bok

en utrolig spennende bok, det er en del ekle ting som skjer i bok som det kan være lurt å lese mer på dagtid

Tre poeng for godt språk og enestående antall cliffhangere. Men særlig siste fjerdedelen er fullstendig utroverdig både når det gjelder handling og persongalleri, og dermed blir det umulig å engasjere seg i noen av delene.

Han kunne ikke annet enn å beundre ham. Slik man beundrer en kakerlakk man skyller ned i dass, men som kommer krypende opp igjen. Og igjen. Og til slutt har arvet verden.

"Det lukter..." sa Kaja. "Møkk," sa Harry. "Type ku. Velkommen til Jæren."

Jeg lover å bli bedre i mitt neste liv, sa Harry, så ned og gned seg over nakken. Som hvis hinduene har rett, sannsynligvis blir som barkbille. Men jeg skal bli en snill barkbille.

Den dagen du våkner til verdensfred, våkner du ikke, Harry. For da har de detonert the big one.

Dagene hun hadde kastet bort for dagene hun hadde trodd hun skulle få.

Noen ganger sitter man tilbake og føler seg lurt. Yndlingsforfatteren har rett og slett levert et makkverk. Her er noen av mine nedturer.

Bøkene jeg leste i 2011 i kronologisk rekkefølge. Tilsammen 28425 sider, og 270 timer og 21 minutter lydbok. Et bra leseår.

Her er bøkene jeg har rukket å lese i 2010. Har ikke tatt med pensumbøker..

Her er mine for tiden norske krimifavoritter

• "Gjenferd" av Jo Nesbø
  • "Flaggermusmannen ; Kakerlakkene" av Jo Nesbø