På sykkel i Oslo

i byen, i marka

Cappelen 2003 Slide bound

En guide for alle i Oslo som kan tenke seg å bruke sykkel, enten for å fra på tur eller for å sykle til jobb. Omtrent 2/3 av de 37 turene er kortere enn 15 km, og derfor mulig å gjennomføre for folk flest. For hver tur finnes fakta om start- og sluttsted (inkludert opplysninger om tilslutning til t-bane eller lokaltog), distanse, samlet stigning underveis og en kort beskrivelse av underlaget. I tillegg er det en detaljert turbeskrivelse som nevner hva du kan se og oppleve underveis. Bak i boka er det kart som dekker alle turene. Terrengsykkelturene har høydeprofiler med fargekart for underlaget. Boka inneholder også forslag til veivalg i sentrum, og råd og tips om sykling, sykler og sykkelutstyr.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2003

Format Slide bound

ISBN13 9788202215804

EAN 9788202215804

Omtalt sted Oslo

• "Øyeblikkets tyranni - rask og langsom tid i informasjonssamfunnet" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Lørdag" av Ian McEwan
  • "Vannet" av Arnaldur Indriðason
  • "Gjennom natten - roman" av Stig Sæterbakken
  • "Vinterbyen" av Arnaldur Indriðason
  • "Røsten - en kriminalroman fra Island" av Arnaldur Indriðason
  • "Persepolis" av Marjane Satrapi
  • "Fjellet" av Arnaldur Indriðason
  • "Hunden fra Baskerville - en beretning om Sherlock Holmes" av Arthur Conan Doyle
  • "Myren" av Arnaldur Indriðason
  • "Korrigeringer" av Jonathan Franzen