På moten

50-80-tallet

av (redaktør).

Vega forlag 2013 Innbundet

Husker du da underskjørtene aldri kunne bli for stive, skoene for spisse eller håret for høyt? Har du ligget på gulvet og brukt tang for å få på deg bukser som var minst tre størrelser for små? Pustet du kanskje lettet ut da 70-tall ble til 80-tall, og de åletrange buksene og genserne ble erstattet med collegegensere og steinvaska olabukser i ubestemmelig passform? De som var unge på 50-, 60- og 70-tallet vokste opp i hjemmestrikket og selvsydd. Det var kofter, Marius-gensere og lange underbukser i kløende ull. Kun de heldigste fikk kjøpeklær. På 80-tallet kjøpte man det meste, helst med stor logo, selvsagt i pastell. Uansett når du vokste opp, var det alltid plagg du aldri fikk. Denne boken er et nostalgisk tilbakeblikk på det som var på moten på 50-, 60-, 70- og 80-tallet. Det er historien om da øl ble brukt som leggevann, da det skulle være tiøring i Aurlandsskoen og da bretten på buksen skulle ligge akkurat sånn. God mimring!

Forlag Vega forlag

Utgivelsesår 2013