På glytt

deltaker og tilskodar

av (forfatter) og Rune Eraker (foto).

Kolofon 2018 Innbundet

ASLAK BRÅTVEIT, tidligere fastlege i Finnøy, Rogaland, er tildelt Norsk forening for allmennmedisins skribentpris for sine tankevekkende fortellinger fra sitt virke som allmennlege. Bråtveits fortellinger preges av en personlig tone, handlingen er spennende og tar gjerne enn overraskende vending. Han løfter elegant opp hvor sammensatt møtene mellom lege og pasient og pårørende kan være - og han viser sin egen sårbarhet i legerollen på en måte som vitner om at legejobben bør tuftes på ærlige møter mennesker imellom.
Geir Åge Heggelund. DAGENS MEDISIN Nr 19/2016
BIOGRAFI
Aslak Bråtveit f 1951. Allmennlege i Finnøy Rogaland 1979-2014. Spesialist i allmennmedisin frå 1986. Deltid sjukeheimslege 1979-2018.
Foreldre frå Suldal og Bokn, dal og øy i Rogaland. Oppvaksen på Klepp, Jæren. USA 1969-70. Gift 1977 med Signy f Wold. 4 born, 3 lever. Cand. Med. Bergen 1978. Allmennmedisinsk forskingsutvalgs forskingspris 1997, Rogaland legeforenings forskingspris 1998. Institutt for allmenn og samfunnsmedisin, UiB, undervisingspris 2005. Skribentprisen frå Norsk forening for allmennmedisin 2016. Styremedlem i NSAM Norsk selskap for allmennmedisin 1997-2003. Styremedlem i Stavanger bispedømeråd 2002-2007. Portrettintervju i Tidsskrift for den norske legeforening (https://tidsskriftet.no/2007/03/intervjuet-aslak-sigurd-bratveit/ripipip)

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2018