På bedringens vei

inspirasjonskokebok for kreftpasienter

av (forfatter), Thor Brødreskift (illustratør), Kreftforeningen (utgiver) og Helse og rehabilitering (utgiver).

Gyldendal 2010 Spiral

Denne boken inneholder enkle oppskrifter på næringsrik mat og er ment som en inspirasjon for kreftpasienter. Den forteller også om andre pasienters utfordringer og hvordan de har funnet løsninger på disse. Med register.

En positiv og inspirerende kokebok!

For de mange som hvert år rammes av kreft kan det være en utfordring å få i seg nok næring.På bedringens vei vil være til hjelp og glede. Den er positiv og inspirerende og inneholder gode og enkle oppskrifter på sunn mat. Boken er delt i tre deler. Den første med næringsrik og fristende mat som kan spises med sugerør eller skje. Den andre med lettlaget mat som har få ingredienser. Den siste delen inneholder oppskrifter på mat for et sunt hverdagsliv.I boken møter du mennesker som forteller hvilke utfordringer de har møtt på veien og hvordan de har funnet løsninger på disse. Boken utgis i samarbeid med Kreftforeningen. Anne Lise Ryel, generalsekretær i Kreftforeningen, har skrevet forordet.Deler av inntektene fra boksalget går til kurs og opplæring som kan fremme kunnskap om ernæring blant kreftpasienter og deres pårørende.

Format Spiral

ISBN13 9788205397262