Overvåkeren

av (forfatter) og Benedicta Windt-Val (oversetter).

Bastion 2013 Innbundet

En mann driver i hemmelighet overvåkning av livene til flere kvinner. Han identifiserer seg med dem og lever seg inn i livene deres. En av disse overvåkte kvinnene, Gillian Ward, virker som drømmekvinnen: hun er lykkelig gift og mor til en vakker datter. Men Overvåkeren oppdager snart at det er sprekker i den perfekte fasaden. Samtidig skremmer en seriemorder Londons befolkning. Ofrene er enslige kvinner som blir myrdet på en hevngjerrig og sadistisk måte. Politiet leter etter en psykopat. En mann som hater kvinner. Charlotte Link, forfatter av Et Ekko av Skyld, er tilbake med nok en fengslende, dyp og raffinert thriller av beste sort.

Forlag Bastion

Utgivelsesår 2013

Genre Thrillere

Omtalt sted England

Språk Nordsamisk

Dette er de andre boka jeg har lest av Link og for en historieforteller hun er:-) Denne boka er på 650 sider og ikke et dødpunkt. Hun er flink til å holde spenningen gjennom hele boka og jeg vekslet hele veien på hvem som var morderen og eventuelt motiv, men ikke mulig å gjette, for meg iallefall. Da jeg kom til slutten måtte jeg bare lese ut og det er en bra slutt og en vettug forklaring på hele historien. Dette er bra saker, annbefales, leser gjerne mer av denne forfatteren:-)

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Bøker som jeg har kjøpt selv, eller fått i gave og ikke fått lest enda

• "Gutten fra barnehjemmet" av Mark Hill
  • "Den som leter" av Amanda Kyle Williams
  • "Et ekko av skyld" av Charlotte Link
  • "Tidevannets hevn - en roman" av Elizabeth Haynes
  • "Svalens graf" av Sissel-Jo Gazan
  • "Apple tree yard" av Louise Doughty
  • "Skrik under vann" av Jeanette Øbro Gerlow
  • "Ekteskapspakten" av Michelle Richmond
  • "Den gode datter" av Steffen Jacobsen