Over til Askøy

flyfoto-kartbok

Dialogen 2003 Innbundet

Boken inneholder 150 kartriktige flyfoto, ortofoto, over Askøy, i tre målestokker. Alle gate- og veinavn samt nesten 1000 stedsnavn er lagt på bildene.

Askøy kommune i Hordaland sett fra luften, på 152 kartriktige flyfoto . såkalte ortofoto . i tre ulike målestokker. Bildene er målriktige, det vil si at de er nøyaktige som kart, men med fotografiets utrolige detaljrikdom. Navn på alle veger i kommunen er lagt på bildene, sammen med navn på steder, skoler, kirker, vann og viker, lier, daler og fjell m.m. I alt over tusen navn. Se ditt nærområde fra luften, oppdag nye områder som du ikke visste om. Studér strukturen i bebyggelsen og landskapet og få aha-opplevelser om hvordan Askøy egentlig ser ut. Eller bruk den som en kartbok for å finne frem til en gate eller et geografisk navn, ved hjelp av registeret. En unik og flott fotografisk dokumentasjon av kommunen, og et nyttig oppslagsverk og en kartbok til bruk både hjemme og ute.

Forlag Dialogen

Utgivelsesår 2003