Osloprosessen

Gyldendal 2000 Heftet

Forattaren påstår i dette essayet at den sosiale omskapinga av Oslo dei siste tre tiåra av nittenhundretalet er ei følge av globaliseringa av finansverda og avindustrialiseringa av næringslivet i hovudstaden. Han tek for seg bydel for bydel. Med appendiks og litteraturliste.

I takt med avindustrialiseringa av byen har også det økonomiske kraftsenteret i landet blitt flytta vestover. Med Oljen har både Norge i Verda og Vestlandet i Norge blitt geoøkonomisk langt viktigare enn tidlegare. Omvendt har Oslo blitt ei produsjonsbakevje. Samstundes er byen framleis hovudstad. Den har ingen industri. Den er den viktigaste ideologiprodusenten. Rein overbygning over eit fråverande materielt grunnlag: Svevande i lufta, i eteren, på radiobølgene. Denne motseiinga får store følger for tolkinga av omverda og for ideologiprodusentane si forståing av seg sjølve. I den avindustrialiserte byen ser dei ikkje lenger kva dei lever av.

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788205275614

EAN 9788205275614

Omtalt sted Oslo

Arbeideren er utstøtt frå byen. Arbeidarkulturen utstøtt frå bykulturen. Attende er det urbane. Den urbane byen er byen utan arbeidarklasse. Det urbane er det som ikkje er proletært. Proletariatet er i drabantbyeksil og i tredje verda.
Likevel får ikkje arbeidarkulturen status som framandkulturell.

I tilfelle Kværner får dei nye klasseskilnadene eit ekstremt og absurd uttrykk. Medan konsernsjef Tønseth, som kjørte det heile i grøfta med brask og bram, får ein ufattelig såkalla «fallskjerm» (var den på 17 eller 70 millionar?) med seg i fallet, får dei som har skjøtta arbeidet sitt i Lodalen - sparken, og eit på kvite tennissokkar merket KVÆRNER med på kjøpet.

Det blir sett på som svært avansert og urbant å kunne konsumere vin, øl, korn, kaffi, grønnsaker på rette måten, men ytterst tilbakeliggende, bondsk å produsere dei same varene for konsum.

Medan rasediskriminering og kjønnsdiskriminering blir ramma av straffeloven, er klasseforakt meir og meir gangbart.

Den urbane multikulturalismen er kjenneteikne ved å sjå fordomsfritt på at framandkulturelle tenarar lagar mat for og vaskar opp etter urbane herrefolk.

• "Tyrannosaurus text - essay" av Kjartan Fløgstad
  • "Brennbart" av Kjartan Fløgstad
  • "Sudamericana - latinamerikanske reiser" av Kjartan Fløgstad
  • "Loven vest for Pecos - og andre essays om populærkunst og kulturindustri" av Kjartan Fløgstad
  • "Pyramiden - portrett av ein forlaten utopi" av Kjartan Fløgstad
  • "Samlede noveller" av Ernest Hemingway