Oslo noir

Serie Peter Wessel (2)

Genre Krim

Omtalt tid 1990-1999

Omtalt sted Oslo

Dette var spennende! Fengende! Virkelig! Page turner! God driv i handlingen gjorde at jeg bare måtte lese ett kapittel til og ett til... og bare ett til... Forfatteren har gjort grundig reasearch av bransjen; hvordan en oppfører seg, taktikker, hvilke regler som gjelder og ikke gjelder, og ikke minst gjort en kjempejobb når det kommer til spissing av språk og sjargong. Han skriver så levende at jeg tar meg selv i å se meg over skulderen når jeg passerer noen av stedene hvor handlingen foregår :)

Anbefales!!

Litt spesiell bok, men tidvis spennende pageturner. Relativt godt skrevet. Kanske ikke like troverdig hele veien, men ga vel likevelt et greit bilde av Oslo på den tida. Solid firer.

Denne boken avbrøt jeg etter cirka en tredjedel. Den er uspennende, omstendelig, kjedelig og fanget aldri min interesse dessverre.

To barneranere finner en pose ecstasy på en hjemme alene-fest på Oslo Vest. Like etter blir den ene av dem funnet død av en overdose. På Grünerløkka banker en latinamerikansk gangster opp lillesøsteren sin. 16 år gamle Ida knipser E for første gang. Og storebroren, vår mann Peter Wessel, kommer over en pose med narkotika han ikke vet hvor han skal gjøre av. Når posens eiere forstår at dopet er på avveie, må Peter ta noen vanskelige valg, han må vise hvem han.

Les hele omtalen her

Insiktsfull bok om unga mænniskor från olika miljøer och om en påse med Extacy værd en miljon minst. Spænnande situationer som ibland går bra och ibland helt åt skogen, men detta gav mig mersmak.

Den ene var blond, den andre mørkeblond. (...) Oslos svar på Heidi Klum og Carmen Electra, tenkte Peter. Begge var sikkert 1,80 høye, og beina var lange som stylter. (...) Disse to så ut som om de var klonet og dyrket i drivhus for å pryde catwalken.

Målet er å lese 52 bøker i løpet av 2014. Hver bok som fullføres legges til listen.
52 bøker ble nådd 8.oktober. Jeg fortsetter å legge til bøker i listen utover de 52 :)

Lest i 2016

Alle bøkene jeg har lest

• "I mørket" av John Harvey
  • "Oppgjør" av Jane Casey