Orkideens hemmelighet

av (forfatter), Elisabeth Sætvedt (oversetter) og Tone Danielsen (oppleser).

Cappelen Damm 2011 CD

Like før andre verdenskrig bryter ut, bor det unge paret Olivia og Harry Crawford på Wharton Park. Når krigen kommer, må Harry forlate familien for å kjempe for landet sitt. Skjebnesvangre hendelser skal komme til å få konsekvenser også for de neste generasjonene. Handlingen foregår både i England og Thailand.

Format CD

ISBN13 9788202375898

EAN 9788202375898

Omtalt sted England Thailand

Fantastisk bok med personer du blir glad i og masse handling!

Dette er en perle av en bok:)!!! jeg begynte å lese denne for noen dager siden, og den har vært interissant fra side 1!!! les denne.....

Og nå er jeg ferdig med boken og skulle ønske den var noen hundre sider lengre:)
Kjempe bra:)

Denne likte jeg !

Lucinda Riley vil nok bli stående som en stor forfatter innen sin sjanger. Jeg har de lest de fleste bøkene, inkludert alle i serien som så langt er ute om de sju søstrene. Å holde produktiviteten så høyt med såpass varierte historier, er imponerende. Nå jeg nå er godt inne i andre del av Orkideens hemmelighet, er jeg viss på at dette er forfatterens sterkeste roman.

Tittelen er vel det svakeste ved boka, men det plager neppe den som velger å lese. Romanen er lang og solid. Jeg liker karakterene. De holder, de lever og dør og jeg lever med dem. Handlingen river og sliter i hode og hjerte, gang på gang. Og selv om oppskriften Riley følger i mange av sine romaner nok er av kjent slag, er dette en pageturner - trolig for flere enn dem som vil innrømme det.

Riley bygger opp det ene tablået etter det andre, og det umulige i situasjonen gir en sterk trang til å finne ut hvordan alt skal ende.

Jeg vet det ikke ennå, med hensyn til slutten. Det er umulig å forstå hvordan det skal ende.
Les denne, om du trenger et fyldig litterært selskap med kompliserte livshistorier. Både skrevet, oversatt - og lest - på beste vis. Jeg kan nesten ikke mene annet. Den perfekte lydbok.

Älskar när det oväntade händer så att jag får bli överraskad av händelserna i en bok. En fängslande berättelse minst sagt...

"Hva var det John Lennon sa?....Ja - "Livet skjer mens du er travelt opptatt med å legge andre planer." Bedre kan det ikke sies...."

Man må tenke på hva man har, ikke på hva man ikke har. Det er forslitt og naivt og enkelt, jeg vet det, men det er sant.

Øyeblikket er alt vi har

[...] men husk at kjærlighet kan ikke fabrikkeres. Finnes den ikke, er det ikke noe å gjøre med det.

Bill kledde av seg, la seg mellom laknene og tenkte at han og Elsie ikke hadde pengene og det behagelige livet som adelsfamilien de arbeidet for, men de var velsignet med noe som han nå forsto var mer sjelden enn en svart orkidé: evig kjærlighet.

Vi nordmenn elsker både å lese og reise. Har du lyst til å lese bøker med handling fra spennende byer? Her er VGs guide til godt lesestoff. VG 21.juli 2012

Vært dårlig med lesing de siste årene.. Så har satt meg mål på 52 bøker i år. Om noen har bokanbefalinger så er det bare å legge igjen en kommentar :)

Tenkte jeg skulle lage en liste over bøker som er populære, mye omtalt og sterkt anbefalt, bøker som har havnet i bokhylla og som jeg har skyhøye forventninger til. Altså, bøker jeg ikke har lest enda fordi jeg egentlig er redd for å bli skuffet over underveis.

Lettere (dame)underholdning som ikke krever mye å lese - bare kos :-)

Må jo holde styr på hva jeg kommer til å lese dette året også;) Denne gangen har jeg prøvd å skrive litt om hver av bøkene, slik at listen blir litt mer utfyllende. Planen er å komme seg gjennom en bok i uka, altså minst 52 i løpet av året, så får vi se hvor bra/dårlig det prosjektet går;)

Totalt 58 bøker, dog en del lettleste barnebøker. Jeg er fornøyd med å ha kommet meg gjennom prosjektet, det var ikke verre enn at det gikk, til tross for at det nesten ikke ble noe lesing i høst i det hele tatt! Det er ikke alle bøkene jeg har skrevet noe om, men det kommer kanskje etter hvert;)

• "Den italienske jenta" av Lucinda Riley
  • "Valentinas siste reise" av Santa Montefiore