Origo

av (forfatter) og Mona Jacobsen (oppleser).

Lydbokforlaget 1991 Kassett

Uavhengig fortsettelse av "Nattdykk". Hilke besøker sin barndomsøy hvor hun opplever mer uro enn ventet. Hele befolkningen organiserer seg i protest mot et NATO-anlegg som gjør øya til et førsteklasses bombemål. En dag Hilke dykker sammen med kjæresten Vidar får hun øye på en annen og mer uhyggelig observatør. Med ett befinner øysamfunnet seg i sentrum for stormaktenes spill! Spørsmålet blir da hvordan man kan bevare omsorg, kjærlighet, lokalmiljø og tilhørighet i en verden på kanten av krig. Noen reagerer med vold, andre lammes. Og forståelsen mellom Hilke og Vidar, kan den overleve?

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 1991