Ord for ord

av (redaktør).

Gyldendal 2009 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Denne antologien inneholder noveller og dikt, og er laget til inntekt for bygging av et bibliotek i zululandsbyen i Simunye i Sør-Afrika. Bidragsyterne er: Tom Egeland, Ingvild H. Rishøi, Anne B. Ragde, Helene Uri, Torgrim Eggen, Tor Åge Bringsværd, Tom Lotherington, Roger Pihl, Levi Henriksen, Bror Hagemann, Lars Saabye Christensen, Gaute Heivoll, Øystein Hauge, Harald Rosenløw Eeg, Rønnaug Kleiva, May Grethe Lerum, Brit Bildøen og Linde Hagerup.

Anne B. Ragde, Lars Saabye Christensen, Helene Uri, Levi Henriksen, m. fl. har skrevet rørende og inspirerende fortellinger. En bok til inntekt for barn i Zululand Ord for Ord er norske forfatteres gave til foreldreløse barn i Zululand i Sør-Afrika. Organisasjonen Zulufadder ble startet av Mari Maurstad, og er en nødhjelpsorganisasjon som retter sitt arbeid direkte mot barn som har mistet foreldrene sine i HIV-epidemien, eller som selv er rammet av HIV-viruset. Forfatter Caterina Cattaneo har tatt initiativ til denne antologien, og Anne B. Ragde, Lars Saabye Christensen, Helene Uri, Levi Henriksen, Tom Egeland, Ingvild Rishøi m. fl. har i Ord for Ord skrevet rørende og inspirerende fortellinger. Forfatternes inntekter av boken går uavkortet til oppbygging av bibliotek i et av de fattigste områdene av Zululand.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205391413