Orakelnatt

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Aschehoug 2005 Heftet

Den 34 år gamle forfatteren Sidney Orr har vært alvorlig sjuk. Nå er han på veg ut av krisen, og 18. september 1982 går han inn i ei papirforretning hvor han kjøper ei blå notatbok. Notatboka sporer skrivelysten i ham, og inspirert av en episode i Dashiell Hammetts roman Malteserfalken begynner han på historien om en forlegger som arbeider med et manus. I ni dager er Orr som trollbundet at notatboka, han er fanget i en verden med uhyggelige forvarsler og forvirrende hendelser som truer med å ødelegge ekteskapet med Grace og underminere hans tro på virkeligheten.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788203208614

EAN 9788203208614

Serie AlfaOmega

Omtalt sted New York

Ord er virkelige. Alt menneskelig er virkelig, selv om vi ikke er klar over det. Vi lever i nuet, men vi har fremtiden i oss til enhver tid. Kanskje det er dét skriving dreier seg om, Sid. Ikke å nedtegne fortidens begivenheter, men å få ting til å skje i fremtiden.

I got you pregnant didn't I? Who says I,m not there? Ain't nothing wrong with my plumbing anyway!

I hated not to be in control of myself, to be sitting in a room as I was that night, for example, taking part in a conversation, and then suddenly to notice that blood was pouring out of me, spattering onto my shirt and pants, and not being able to do a damn thing to stop it.

(Nesten) alle bøkene som Rory Gilmore i serien "Gilmore Girls" leste eller nevnte!

Disse er blitt værende i minnet.

Part 3 av bøkene fra Gilmore Girls ♥

• "Reiser i skriptoriet" av Paul Auster