Oppfinneren

boka om Erik Alfred

Vigmostad Bjørke 2020 E-bok

Han er tusenkunstneren som provoserte og sjarmerte hele Norge gjennom Farmen Kjendis. Bli med inn i historien om et annerledes liv - drømmesnekkeren Erik Alfreds inspirerende livshistorie.

Hjemme på Gyland har Erik Alfred snekret seg et drømmetårn og lever i et husmannspalass. Men hvem er han? Et geni eller en bygdetulling?

Forfatter Bjørn Arild Ersland følger Erik Alfred høyt og lavt mens han strever med vidløftige oppfinnelser og det nye livet som kjendis. Tidligere har Erik Alfred laget oppfinnelser som hjelper hønsene å verpe, barna til å rydde lego og tankene til å fly.

Erik Alfred ligger våken om natta og tenker på hvordan han dummer seg ut på tv. Kommer det en sms fra Per Sandberg? Hva var det Tommy Sharif egentlig drev på med på Farmen? Han leter etter det egentlige sporet i livet sitt.

«Jeg elsker det skjeve og rare," sier Erik Alfred. «Det som ikke er helt perfekt.»

Det gjør Erik Alfred til en mann med mye kjærlighet. Han elsker bygda og den gode hverdagen. Men det som virkelig får det til å krible i kroppen er å komme over ei kasse med gamle hjemmelagde maskindeler!

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9788241953460

EAN 9788241953460

Omtalt person Erik Alfred Tesaker

• "Hank" av Håvard Rem
  • "Pass på liten og på stor - en historie om å ta vare på hverandre" av Jostein H. Sandsmark
  • "Amerikansk jord" av Jeanine Cummins
  • "Min historie" av Michelle Obama