Opp igjen!

om å reise seg etter en smell

av (forfatter) og Peder Kjøs (forfatter).

Vigmostad Bjørke 2012 E-bok

Boka beskriver trinn for trinn hvordan man kan komme seg på beina igjen etter å ha gått på en smell. Du får også tips om hvordan man kan forebygge livskriser.

«Det går over!» «Det er bare å ta seg sammen!» Men hva skjer når man én dag våkner opp, og bare ikke kan? Opp igjen! er en bok for alle som har erfart å gå på en smell. Boken beskriver trinn for trinn hvordan man kan komme seg på beina igjen - og ikke minst hvordan man kan forebygge livskriser. Opp igjen! er også for den som sto i nærheten da det smalt, og en bok om bare å være til - i en travel hverdag med stress og forventninger. Den suksessfulle NRK-produceren Petter Wallace skriver optimistisk, varmt og rett på sak om sitt møte med veggen. Da tilstanden var et faktum, lette han selv etter en bok som beskrev det han gikk gjennom, og som kunne hjelpe ham opp igjen. Han fant den aldri, og bestemte seg for å skrive boken selv. Wallace spiller ball med psykologen sin, Peder Kjøs, som også gir oss innblikk i pasientjournalen og viser oss prosessen fra en psykologs perspektiv. «Opp igjen! er beskrivelsen av en reise. En reise mange opplever, men som få kan greie å formidle slik forfatterne gjør her. Uten moralisering, forenkling eller sminke får vi ta del i reisen ned og reisen opp igjen.» Dr. Jørgen Skavlan Jørgen Skavlan er Petter Wallaces fastlege og har skrevet bokens forord. Petter Wallace er mannen bak blant annet NRK-suksessen Himmelblå. Han har i hele sitt voksne liv arbeidet med film- og TV-produksjon, i et miljø med høyt tempo og stor fallhøyde. Peder Kjøs er psykolog, forfatter og KK-spaltist. Han arbeider med en doktorgradsavhandling ved Universitetet i Oslo.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241908392

EAN 9788241908392

Sorg er på mange måter prisen vi betaler for å ha elsket. Vi sørger ikke over noen som ikke har betydd uendelig mye for oss.

• "Når kroppen sier nei - prisen vi betaler for skjult stress" av Gabor Maté
  • "Ridende rytter til hest - finurligheter og annen språklig moro i aviser og presse - og litt ellers" av Per Egil Hegge
  • "Alene - en bok om ensomhet" av Peder Kjøs
  • "Fullt lys og stummende mørke" av Rigmor Galtung
  • "Hverdagspsyk - hvorfor har jeg det sånn?" av Rebekka Th. Egeland
  • "Alene naken - hvorfor er vi redd for å være oss selv?" av Tormod Huseby
  • "Tankevirus" av Hanne H. Brorson
  • "Reisen til julestjernen - et eventyr for barn" av Sverre Brandt
  • "Kom ikke nærmere - jeg og far" av Trond Kirkvaag
  • "Heng ham ikke vent til jeg kommer - en morsom bok om norsk språk og tegnsetting" av Per Egil Hegge
  • "Fordi jeg fortjener det? - en bok om mobbing, håp og ansvar" av Kristin Oudmayer
  • "Skyggeferden" av Sara Azmeh Rasmussen