Opp igjen!

om å reise seg etter en smell

av (forfatter) og Peder Kjøs (forfatter).

Vigmostad Bjørke 2012 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos ark.no

Boka beskriver trinn for trinn hvordan man kan komme seg på beina igjen etter å ha gått på en smell. Du får også tips om hvordan man kan forebygge livskriser.

«Det går over!» «Det er bare å ta seg sammen!» Men hva skjer når man én dag våkner opp, og bare ikke kan? Opp igjen! er en bok for alle som har erfart å gå på en smell. Boken beskriver trinn for trinn hvordan man kan komme seg på beina igjen - og ikke minst hvordan man kan forebygge livskriser. Opp igjen! er også for den som sto i nærheten da det smalt, og en bok om bare å være til - i en travel hverdag med stress og forventninger. Den suksessfulle NRK-produceren Petter Wallace skriver optimistisk, varmt og rett på sak om sitt møte med veggen. Da tilstanden var et faktum, lette han selv etter en bok som beskrev det han gikk gjennom, og som kunne hjelpe ham opp igjen. Han fant den aldri, og bestemte seg for å skrive boken selv. Wallace spiller ball med psykologen sin, Peder Kjøs, som også gir oss innblikk i pasientjournalen og viser oss prosessen fra en psykologs perspektiv. «Opp igjen! er beskrivelsen av en reise. En reise mange opplever, men som få kan greie å formidle slik forfatterne gjør her. Uten moralisering, forenkling eller sminke får vi ta del i reisen ned og reisen opp igjen.» Dr. Jørgen Skavlan Jørgen Skavlan er Petter Wallaces fastlege og har skrevet bokens forord. Les de første sidene av Opp igjen! her Om forfatterne: Petter Wallace er mannen bak blant annet NRK-suksessen Himmelblå. Petter sitter nå i TV-ledelsen i NRK, som sjef for Eksternredaksjonen med ansvar for programmer som bl.a. Lilyhammer, Brille, Mesternes mester, Ingen grenser, Verdens beste SFO og Skavlan. Peder Kjøs er psykolog, forfatter spaltist i ukebladet KK. Han arbeider med en doktorgradsavhandling ved Universitetet i Oslo.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788241907722

EAN 9788241907722

Sorg er på mange måter prisen vi betaler for å ha elsket. Vi sørger ikke over noen som ikke har betydd uendelig mye for oss.

• "Aldri gi opp - hvordan skape gode vaner som varer" av Peder Kjøs
  • "Alene - en bok om ensomhet" av Peder Kjøs
  • "Tankevirus" av Hanne H. Brorson
  • "Ridende rytter til hest - finurligheter og annen språklig moro i aviser og presse - og litt ellers" av Per Egil Hegge
  • "Fullt lys og stummende mørke" av Rigmor Galtung
  • "Alene naken - hvorfor er vi redd for å være oss selv?" av Tormod Huseby
  • "Hverdagspsyk - hvorfor har jeg det sånn?" av Rebekka Th. Egeland
  • "Kom ikke nærmere - jeg og far" av Trond Kirkvaag
  • "100 umistelige ting" av Lucy Dillon
  • "Heng ham ikke vent til jeg kommer - en morsom bok om norsk språk og tegnsetting" av Per Egil Hegge
  • "Uperfekt - våg å vise hvem du er" av Brené Brown
  • "I morgen vi ler" av Namra Saleem