Operasjon Tordensky

av (forfatter) og Hans Jørgen Sandnes (illustratør).

Gyldendal 2014 E-bok

Hvem står bak de mildt sagt merkelige tyveriene i Elvestad?

Ingen ser noen sammenheng mellom de merkelige hendelsene i Elvestad den sommeren. Baker Monsen blir frastjålet hele lageret sitt av gjær, på stranden forsvinner tønnene til den nye badebrygga, og i parken har noen forsynt seg med alle enebærbuskene. Listen over stjålne gjenstander blir lengre og lengre - og mer og mer uforståelig. Tiril og Oliver famler i blinde, og ganske uventet er det til slutt sporhunden Åtto som leder dem mot løsningen.
"Den nye krimserien for barn fenger fra første mysterium"Kjersti Bache, Østlands-Posten

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205472457

EAN 9788205472457

Serie Detektivbyrå nr. 2 (1)

Genre Politi og detektiver Spenning

Nok en super bok fra Horst! Det er utrolig bra å klare å formidle på en slik måte til barn. Vår gutt på ni år synes dette var veldig spennende, og ønsket å lese masse. Vi delte på, og leste høyt litt hver.

Vi ser med spenning frem til flere bøker i denne serien, skal blir artig å følge Detektivbyrå nr 2 videre!

Veldig bra gjennomført av Jørn Lier Horst og Hans Jørgen Sandnes. Dette er krim for barn! Realistisk plot, spennende scener og overraskende løsninger. Med nese for å oppklare forbrytelser og ugjerninger er Oliver og Tiril klare for oppdrag i småbyen Elvestad. Sammen med sporhunden Åtto jakter Detektivbyrå nr. 2 på overraskende avsløringer og uvante løsninger. Jeg har lest begge bøkene sammen med min 10 åring. Hun var veldig fornøyd med bøkene og synes det var morro og løse oppgavene til slutt i bøkene. Jørn Lier Horst kan det med krim, også for barn.

Min 10-åring fulgte godt med da jeg leste høyt, men har likt andre bøker i serien bedre. Hun savnet oppgaver å løse underveis. Jeg synes noen setninger blir vel lange og omstendige. Vi blir heller ikke kjent med kjeltringene. De er ikke skremmende, bare kjedelige.

For barn som vil ha noe spennende

Bøker Marie har lest i 2016

Leste bøker 2017