Operasjon Påskelilje

av (forfatter) og Hans Jørgen Sandnes (illustratør).

Gyldendal 2014 Innbundet

Verdifull kunst stjålet - uvanlig tyv arrestert

Et verdifullt maleri er stjålet fra en av Elvestads rikeste menn. Den uvanlige tyven var utkledd som en hane under innbruddet, og politiet har arrestert en mistenkt. Men han nekter for å stå bak tyveriet, og maleriet er fortsatt borte.
Så gjør Tiril og Oliver et interessant funn utenfor huset hans. Klarer de to detektivene å oppklare mysteriet?
Jørn Lier Horst og Hans Jørgen Sandnes' detektivserie har på rask tid etablert seg som en av våre bestselgende serier for yngre lesere. Jørn Lier Horst skriver spennende og virkelighetsnær krim fra den lille byen Elvestad. I hovedrollene treffer vi barna Tiril og Oliver ? og hunden Åtto ? som samler bevis, leter etter sammenhenger og tar opp en tidvis farlig jakt for å avsløre forbrytere. Hans Jørgen Sandnes utfyller fortellingene med sine fargerike og detaljerte illustrasjoner. Hver bok avsluttes med et etterord som inviterer leseren til å teste egne detektivferdigheter!

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205457409

EAN 9788205457409

Serie Detektivbyrå nr. 2 (4)

Genre Politi og detektiver Spenning

Vi lader opp til påsken med høytlesning. Min niåring likte boka godt. Den er spennende og man må tenke selv. Jeg liker tegningene, personene er uttrykksfulle.

Oliver åpnet, men rygget tilbake. I døråpningen sto en person med hanekostyme. Inne fra maska lød en dyp latter som fikk det oransje nebbet til å vippe opp og ned. Den som sto der, dro av seg maska og fortsatte å le ...

Leste bøker 2017

• "Jakten på kaptein Kroghs gull" av Jørn Lier Horst