Ondskapens hjerte

av (forfatter), Torleif Sjøgren-Erichsen (gjendikter) og Hedda Munthe (oppleser).

Lydbokforl. 2008 Lydfil med spiller

Portland, USA. Vi møter Archie Sheridan, en etterforsker som sliter med psykiske og fysiske problemer etter å ha blitt grusomt torturert av en kvinnelig seriemorder to år tidligere. Nå går en ny seriemorder løs, og Archie kommer tilbake som leder for sin gamle spesialgruppe. Susan Ward, en ung journalist som følger etterforskningen, forstår at Archie skjuler noe. Hun lurer på hva som egentlig skjedde de dagene han ble holdt fanget av seriemorderen, og om han er i stand til å stoppe den nye morderen. Dette er den første boken om Archie Sheridan. Forfatteren er debutant.

I ti år prøvde etterforsker Archie Sheridan og hans spesialgruppe å spore opp den mest aktive seriemorderen i det nordvestlige USAs historie. Så ble Archie lurt rett i en felle - han ble den vakre Gretchen Lowells siste offer. Men hvorfor, etter ti dager med grusom fysisk og psykisk tortur, slapp hun ham fri og meldte seg for politiet? To år senere er en ny seriemorder på ferde i Portland. Archie, som sliter både fysisk og psykisk etter Gretchens behandling, kommer tilbake som leder for sin gamle spesialgruppe. Han ønsker at den unge journalisten Susan Ward skal følge ham i etterforskningen og skrive en artikkelserie om ham. Men jo mer Susan får vite om Archie, jo mer forstår hun at han skjuler noe.

Forlag Lydbokforl.

Utgivelsesår 2008

Format Lydfil med spiller

Serie Digibok

Omtalt sted Oregon

NPR har oppfordret leserne sine til å stemme frem de 100 beste thrillerne, og her er resultatet - en lett blanding av krim og spenning.

Noen av bøkene jeg leste i 2009

• "Hjerterått" av Chelsea Cain