Omriss

av (forfatter) og Agnete Øye (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

En ung forfatter reiser til Aten for å holde et skrivekurs. Underveis møter hun mennesker som åpner seg for henne og forteller om livet sitt: den eldre mannen som snakker om båter og mislykkede ekteskap, studentene som beretter om kjærlighet og ambisjoner, forfatteren som beskriver smerte og angst - alle har noe de angrer på, og noe de lengter etter. Og gradvis, etter hvert som dette lappeteppet av historier sys sammen, trer også et portrett av fortelleren frem. Rachel Cusk er en prisvinnende og kritikerrost forfatter, og Omriss er et hittil høydepunkt i hennes forfatterkarriere. Hun skriver med en påfallende letthet om tilsynelatende små ting, men samtalene i denne boken gir klangbunn til store, eksistensielle spørsmål.

ISBN13 9788205500662

EAN 9788205500662