Om diktning på folkespråket

de vulgari eloquentia

av (forfatter) og Espen Grønlie (gjendikter).

H Press 2006 Innbundet

Boka er både en litteraturhistorisk gjennomgang av den lyriske folkespråklige tradisjonen, en allmenn språkteori, en språkhistorie med stor bredde og en teknisk poetikk eller håndbok for poeter, med klare politiske overtoner. Verket ble skrevet i eksil, noe som blir et bilde på holdningene Dante har til språket, politikken og poesien i samtiden. Har litteraturliste.

Dantes DE VULGARI ELOQUENTIA er et av de viktigste verkene om litteratur mellom antikken og moderne tid, og foreligger nå for første gang på et skandinavisk språk. Med et femti siders forord av oversetteren.

Forlag H Press

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788292532089

EAN 9788292532089

I denne vesle boka prøver Dante Alighieri seg som språkhistorikar, språkplanleggar/dialektmobbar og litteraturkritikar. Som dei to førstnemnde er han interessant, dog ikkje så fagleg sterk. Mobbinga av Italienske dialekter er til tider særs underhaldande, jamvel om omsetjinga av dialektuttrykk til austlandsk flatbygdmål kanskje ikkje er så språkfagleg presis. Som litteraturkritikar er han sjukt døll.
Innleiinga av omsetjaren er på herleg radikalt bokmål. Dei som misliker slikt kan hoppe rett over til hovudteksta.

• "Naiv. Super" av Erlend Loe