Om å elske

15 fortellinger for voksne

av (forfatter), Monika Steinholm (forfatter), Toril Brekke (forfatter), Baard Enoksen (forfatter), Majken van Bruggen (forfatter), Birgit Alm (forfatter), Anlaug Sanderød (forfatter), Stig Aasvik (forfatter), Unni Lindell (forfatter), Odd Klippenvåg (forfatter), Elin Åsbakk Lind (forfatter), Levi Henriksen (forfatter), Cecilie Lønn (forfatter), Dörte Giebel (forfatter) og Gabriele Haefs (forfatter).

Olivia 2020 Innbundet

Om å elske er en samling tankevekkende og morsomme noveller fra kjente og kjære forfattere, og fra noen helt nye stemmer. Når er det for sent å si jeg elsker deg, og når er det for tidlig? Kan man elske livet og samtidig ønske å dø? Er det mulig å elske en sexdukke?

Forlag Olivia

ISBN13 9788269195941

EAN 9788269195941

Om du er på jakt etter gode, korte fortellingar/noveller er dette samlinga for deg! Temaet å elske er tittelen på samlinga, og novellene handlar om mange formar for kjærleik, mellom søsken som i Dörte Giebel si fine, korte brevnovelle eller ubesvart kjærleik som i Odd Klippenvåg eller Monika Steinholm sine svært gode fortellinga.
Majken van Bruggen tek oss med inn i livet til ei dame som er i ferd med å bli dement og som går tilbake til ein ung kjærleik, nydeleg og rørande.
Andre forfattarar er m.a Unni Lindell, Ingvar Ambjørnsen og Toril Brekke.
Alt i alt ei god samling på Olivia forlag.

Jo eldre han ble, jo mer sikker ble han på at det han husket aller best, var det som aldri hendte.
Men halsgropa hennes hadde hendt, ...

Elin Åsbakk Lind: Sudeks fuktige vinduer

Blikket ditt som jeg vokste meg vakker i,
gir så lange skygger.

(Elin Åsbakk Lind: Sudeks fuktige vinduer)

Latter. Bankende bassrytmer som traff ham nederst i ryggraden. Klokken var ti om kvelden. For tidlig å gå, men allerede for sent å finne kontrollen. Han skulle ikke ha kommet hit, men nå var det lettest å bli.

(Ingvar Ambjørnsen: Det haster)

OM Å ELSKE - 15 FORTELLINGER FOR VOKSNE er en ny novellesamling (oktober 2020).
Boka innebærer nyskrevne fortellinger av noen kjente forfattere, men også av noen ferske stemmer. Jeg viser frem deres nyeste bokutgivelser.