Ole Brumm

sitatbok

hvor vi finner nyttige opplysninger og oppbyggelige tanker av Ole Brumm og vennene hans

av (forfatter), Ernest H. Shepard (illustratør), Tor Åge Bringsværd (gjendikter), Marianne Koch Knudsen (gjendikter) og Tor Edvin Dahl (gjendikter).

Gyldendal 2003 Heftet

Boka inneholder en rekke sitater fra: Ole Brumm, Huset på Bjørnehjørnet, Da vi var veldig små, Nå er vi seks. Samlet og inndelt i emneområder.

En nyttig og uunnværlig bok for Brumm-venner Her finner du nyttige opplysninger og oppbyggelige tanker av Ole Brumm og vennene hans, for eksempel om å være (og noen ganger IKKE være) modig, om å ha gode ideer . og noen ikke fullt så gode, om å spise . og om å spise for mye. Og ikke minst om fødselsdager, fester og ballonger. Et eget kapittel er viet sitater om gode, gamle Brumm. Finn de rette formuleringene til enhver tid, med bare litt hjelpe fra Ole Brumm, du også! «Å, Bamsen min!» sa Kristoffer Robin. «Jeg er så glad i deg!» «Det er jeg også,» sa Ole Brumm.

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205312371

EAN 9788205312371

Tenk om et tre veltet og vi var rett under det? sa Nasse Nøff. Tenk om det ikke veltet, sa Brumm, da han hadde tenkt seg om en stund.

For når man er en Bjørn med bare en Liten Forstand, og man Tenker på Ting, så er det ofte at denne Tingen kjennes så mye lurere ut når den er inne i det enn når den kommer ut og andre kan se på den.

Ole Brumm

Plutselig stanset Brumm og pekte
opphisset fremfor seg: «Se!»
«Hva?» sa Nøff og hoppet i væ-
ret, og for å vise at han ikke hadde
hoppet fordi han var redd, fortsat-
te han et par ganger til, som om
han drev gymnastikk.

«Du burde skrive Gratulerer med dagen på den,» sa Ugla.
«Det var akkurat det jeg ville spørre deg om,» sa Brumm, «for stavingen min er Sjanglete. Det er en bra staving, men den sjangler, og bokstavene faller ned på feil steder. Kan du være så snill å skrive ‹Gratulerer med dagen› for meg?»

Nøff gikk forsiktig nærmere Brumm bakfra. "Brumm," hvisket han. "Ja, Nøff," sa Brumm. "Ingenting," sa Nøff og tok labben hans. "Jeg ville bare være sikker på at du var her."

• "Huset på Bjørnehjørnet" av Alan Alexander Milne
  • "Barnas Beste. Bd. 1 - godnatt-boken : til høytlesning, fortellinger, stubber og vers" av Tordis Ørjasæter
  • "Barnas Beste. Bd. 2 - Soria Moria slott: eventyr fra mange land" av Tordis Ørjasæter
  • "Du er også min sønn, Brutus" av Niels Vogel
  • "Cappelens kokebok" av Aase Strømstad