Øyeblikkets tyranni

rask og langsom tid i informasjonssamfunnet

av (forfatter), Thomas Hylland Eriksen (oppleser) og Svein Tore Andersen (oppleser).

Lydbokforlaget 2002 CD

Boken gir en diagnose av den oppjagede tiden vi lever i. Den viser sammenhengene mellom blant annet ungdomsdyrking og såpeoperaer, e-post og konkurranseutsatthet, utbrenthet og ny teknologi. Den viser også at noe er i ferd med å gå galt. Tilgjengeligheten nærmer seg hundre prosent; nå er det utilgjengeligheten vi må slåss for.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2002

Format CD

Bøker I alfabetisk rekkefølge, om du skulle velge ein for kvar bokstav kva bok hadde du då valgt?

• "Røtter og føtter - identitet i en omskiftelig tid" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Storeulvsyndromet - jakten på lykken i overflodssamfunnet" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Små steder - store spørsmål - innføring i sosialantropologi" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Distinksjonen - en sosiologisk kritikk av dømmekraften" av Pierre Bourdieu
  • "No logo" av Naomi Klein