Øyeblikk

naturfortografenes beste fototips

av (forfatter), Tom Schandy (redaktør), Pål Hermansen (redaktør) og Øystein Søbye (redaktør).

Foreningen norske naturfotografer 2001 Innbundet

I denne boken viser våre fremste naturfotografer sine beste bilder, av fugler, dyr, planter, detaljer og landskap. I teksten røper fotografene sine hemmeligheter, om motivvalg, lys og komposisjon, valg av utstyr og de bevisste valgene av blender og lukker. Dermed blir boka både en naturdokumentar og en lærebok om naturfotografering. Boka er Foreningen Norske Naturfotografers jubileumsbok 2001.

I denne boka viser våre fremste naturfotografer sine beste bilder - av fugler, dyr, planter, detaljer og landskap. Dette er ikke bare en kavalkade over norsk natur, men også en idébok i praktisk naturfotografering. I den fyldige teksten roper fotografene sine «hemmeligheter» - om motivvalg, lys og komposisjon, valg av utstyr og de bevisste valgene av blender og lukker.Dermed blir boka både en unik naturdokumentar og en informativ og lærerik bok om naturfotografering. Mangfoldet i naturen er stort og kan tolkes på mange måter. Boka rommer derfor både tradisjoneile naturbilder - og «sære» og mer eksperimentelle bilder.

Forlag Foreningen norske naturfotografer

Utgivelsesår 2001