Øya

av (forfatter) og Amund Hestsveen (forfatter).

Gyldendal 2015 Innbundet

De har flyktet for livet, de har unnsluppet, men til hva?

Hva om noen virkelig var på jakt etter deg?Hva om internett var erstattet av et overvåkningsnett?Hva om du ikke visste hvor du kom fra, hvem som var foreldrene dine, eller om du hadde noen?
Kodak og Jor har unnsluppet dormen og Skandia, et iskaldt diktatur, der kunst, litteratur og musikk er forbudt. Sammen med 24 andre 15-åringer har de flyktet til en ubebodd øy, der rester etter den gamle sivilisasjonen fortsatt finnes. I alle fall om kartet bueskytteren etterlot seg, stemmer. Tilbake i Skandia ligger Livni skadet på sykestua. Hun må spille sitt livs rolle. Ingen må vite hva som egentlig skjedde. Ingen må vite hva hun egentlig gjorde, eller hvem hun hjelper. For de kan vel ikke gi seg nå?
Andre bok i Betaserien - en intens trilogi om Norden 60 år fram i tid.
... kombinerer trekk fra mange av de beste bøkene i sjangeren og gjør det til noe eget ... Helstøpt, relevant, spennende og nært. Hør på P2 om Beta bok 2: Øya på https://radio.nrk.no/serie/kulturhuset-hovedsending#t=39m1s

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205476813

EAN 9788205476813

Serie Beta-serien (2)

Genre Science fiction

Omtalt sted Norden

Øya er del to av Betaserien, og den står ikkje tilbake for del ein Flukten. Ein treng ikkje nødvendigvis sjå til utlandet for å finne spennande dystopier. Denne serien har det meste! Les den!

Forvirrende og trå kopi av dødslekene. Håpløse navn og lite troverdige personer. Lite driv i fortellingen.

Liste over alle bøkene jeg har kjøpt eller fått igjennom året :)

Desverre mangler det noen få danske og svenske titler her. Men totalt hadde jeg ca. 65 nye bøker :) Hvilket er nesten halvering fra i fjor :P

• "Aarons hevn - roman" av Sverre Knudsen
  • "Fredlaus" av Asbjørn Rydland