Ørretjakt i Norge og Sverige

på ørretjakt i norske og svenske fiskevann, med tre lidenskapelige ørretjegere!

Danica film 2009 DVD

I denne dokumentaren følger vi tre lidenskapelige ørretjegere på fiske i Norge og Sverige. Filmen vil gi et innblikk i hvordan en ørretjeger tenker under praktisk fiske, og vise at lite overlates til tilfeldighetene. Den har også en rekke opptak av fisk som tar tørrflue. Filmen inneholder ekstramateriale på ca. 30 minutter med entomologi, fluebinding og flueknuter til nybegynneren.

Filmen Ørretjakt er en dokumentar der vi blir kjent med de tre lidenskaplige ørretjegerne Morten Minde, Flemming Wilberg og Tore M Nilsen. Vi blir med dem på fiske i Norge og Sverige, og får se dem smyga seg langs land i bekker og elver på jakt etter storvokst ørret. Filmen vil gi et innblikk i hvordan en ørretjeger tenker under praktisk fiske, og vise at lite overlates til tilfeldighetene. Her finner du dessuten en rekke flotte opptak av fisk som tar tørrflue. Filmen inneholder ekstramateriale på ca 30 minutter med entomologi, fluebindning og flueknuter til nybegynneren. Spilletid: 73 min. Ekstra materiale ca 30 min

Forlag Danica film

Utgivelsesår 2009