Ørnens spådom

av (forfatter) og Ragnhild Aasland Sekne (oversetter).

Front forl. 2016 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Året er 45 e.Kr. Det er vår og centurionene Cato og Macro er fanget i Roma, i vente på etterforskningen om hvor vidt de er innblandet i drapet på en medoffiser. Det er da den keiserlige sekretæren, den underfundige Narcissus, gir dem et tilbud de ikke kan avslå: å redde en keiserlig agent som har blitt fanget av piratene som opererer på den illyriske kysten.
Med seg har han ruller som er avgjørende for keiserens sikkerhet og Romas fremtid. Men Narcissus sender Vitellius, en gammel fiende av de to centurionene. De tre offiserene reiser fra Ravenna med den keiserlige flåten, men piratene er oppmerksomme og romerne må betale en høy pris. I mindretall av fienden, omgitt av rykter om forræderi, og truet av Vitellius' ønske om hevn, må centurionene Macro og Cato finne piratbasen for å avverge katastrofen som kan ødelegge keiseren.
Ørnen spådom er sjette bok i Simon Scarrows populære Eagle-serie om Romerriket og soldatene Macro og Cato. Scarrow tar med seg leserne sine på en dramatisk reise, en reise preget av hans inngående kunnskaper om livet som soldat i den romerske hæren.

Forlag Front forl.

• "Kampen om imperiet" av Sam Barone
  • "Riket vokser" av Sam Barone
  • "Kampen mellom rikene" av Sam Barone
  • "Den gylne løve" av Wilbur Smith
  • "Under ørnens tegn" av Simon Scarrow
  • "Rikets begynnelse - roman" av Sam Barone
  • "Ulven fra steppene" av Conn Iggulden