Ørnens sønn

sagaen om den siste nattkrigeren

Aschehoug 1993 Innbundet

Første bok i trilogien "Sagaen om den siste nattkrigeren", som er forfatterens litterære debut. I fantasiriket Alania holdes folket trellbundet, og hver dag ankommer vogntog fra hele resten av verden med slaver og rikdommer. I tusener av år har Kraken holdt verden i sin jernklo. Men ennå er ikke alle frie menn døde. Ensomme krigere i ødemarken har i lang tid kjempet mot Verdens Hersker. Nå er Den siste Nattkrigerens tid kommet.

Utgivelsesår 1993

ISBN13 9788203173219

EAN 9788203173219

Genre Fantastisk litteratur

Har lest halve boken, ble borte vekk. Ønsker å få tak i alle bøkene.

En elev er som et frø i en hage. Uten en dyktig gartner kan planten aldri nå sin fulle skjønnhet.

Jeg ønsker å lese mer nordisk litteratur innenfor disse sjangrene. Her har jeg lest altfor lite, og har dermed lite kunnskap til forfattere, så kom gjerne med forslag :)
Har bare med en bok for hver forfatter, slik at jeg kan få med flest mulig forfattere.

• "Svart storm - sagaen om den siste nattkrigeren" av Olaf Havnes
  • "Havlandet - sagaen om den siste nattkrigeren" av Olaf Havnes
  • "Du skal herske" av Olaf Havnes
  • "Tanz - gåtenes planet" av Jon Bing
  • "Han som søker - horngudens tale" av Bjørn Andreas Bull-Hansen
  • "Mørkets skygge - legenden om Deverry" av Katharine Kerr
  • "Zalt, dampherrenes planet - krøniken om stjerneskipet Alexandria" av Jon Bing
  • "Brans reise - horngudens tale : bok II" av Bjørn Andreas Bull-Hansen
  • "Sandman - drømmeriket" av Neil Gaiman