Ørnens bytte

av (forfatter) og Ragnhild Aasland Sekne (oversetter).

Front forl. 2015 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Det er over et år siden den mektige romerske hæren kom til kysten av Britannia, uten forventninger om særlig motstand fra de innfødte.

Men de ville krigerne til den barbariske lederen Caratacus fortsetter å hjemsøke legionene. Nå trenger imidlertid keiser Claudius en seier for å sikre posisjonen sin, og tiden er kommet for å nedkjempe fienden for godt.

Kvelden før det store slaget er centurionene Cato og Macro like selvsikre som resten av kameratene sine. Morgendagens kamp vil garantert føre til Caratacus' tilintetgjøring. Men slaget går ikke som planlagt. Og skylden blir forskjøvet nedover i hierarkiet. Dermed forbereder den mest ubarmhjertige hæren i verden en grusom straff for de selvsamme som kan sørge for romersk triumf i Britannia.

Ørnen bytte er femte bok i Simon Scarrows populære Eagle-serie om Romerriket og soldatene Macro og Cato. Scarrow tar med seg leserne sine på en dramatisk reise, en reise preget av hans inngående kunnskaper om livet som soldat i den romerske hæren.

Forlag Front forl.

Utgivelsesår 2015

Serie Cato (5)

Genre Historisk litteratur Spenning

Omtalt tid Antikken

Omtalt sted Romerriket

Felix snudde seg mot Macro.
Du har kjent ham en stund, ikke sant?
Både som gutt og som mann.
Har han alltid vært sånn?
Å ja, litt av en perfeksjonist, vår Cato. Begir seg aldri ut i strid før regnskapet stemmer.
ikke noe som er verre enn å bli drept uten å ha gjort papirarbeidet. En merkelig religiøs vane han plukket opp hos palassets ansatte. Noe med at ånden blir vandrende på jorden til regnskapet er i orden, revidert og arkivert. Først da får sjelen ro.

• "Ørnen og ulvene" av Simon Scarrow
  • "Ørnens erobring" av Simon Scarrow
  • "Hevnens gud" av Giles Kristian
  • "Kampen om imperiet" av Sam Barone
  • "Når ørnen jakter" av Simon Scarrow
  • "Under ørnens tegn" av Simon Scarrow
  • "Kampen mellom rikene" av Sam Barone
  • "Flammebæreren - historisk roman" av Bernard Cornwell