Ödes lille røde

høydepunkter fra skandinavisk poesi

av (redaktør).

Strawberry Publishing 2021 Innbundet

1 bokelsker følger dette verket.

Öde Nerdrums visjon for boka er denne: «I en moderne verden full av adspredelser og ironisk distanse skal denne boka være et fyrtårn for en varmere, mer følsom oppfatning av verden.»

I denne samlingen med det ypperste av norsk, svensk og danske lyrikk er den røde tråden den motvillige melankolien som bestiger menneskehjertene til alle tider. Her skal menneskets arketypiske roller tematiseres, alt fra ensomheten til kjærligheten, naturen, til gleden av å være sammen.

Samlingen inneholder dikt fra poeter som Sigbjørn Obstfelder, Harriet Löwenhjelm, Dan Andersson, Hjalmar Gullberg, Karin Boye, Vilhelm Krag og Jens Bjørneboe. En nydelig gavebok der alle som er på leting, vil finne mening og poetisk kraft.

Forlag Strawberry Publishing

Språk Bokmål Svensk