Odd Thomas

Bantam Books 2004 Heftet

Mange i Pico Mundo tror Odd Thomas er synsk. Bare en håndfull vet at han kan se de døde som fortsatt har noe uavsluttet på jorda. Sjelene som oppsøker Odd vil ofte ha rettferdighet, og hans små tips til Pico Mundos politisjef, Wyatt Porter, kan løse ei kriminalsak. Denne gangen er det imidlertid annerledes. En mystisk mann med glupsk appetitt har kommet til byen. Hva mannen vil og hvem han er, kan ikke engang Odds avdøde informanter fortelle ham. Dette er den første boka om Odd.

Forlag Bantam Books

Utgivelsesår 2004

Serie Odd Thomas

Genre Thrillere

Han ser og kommuniserer med de døde, selv om de døde i disse bøkene ikke kan snakke. Han har både besøk av Elvis og Sinatra, for ikke å snakke om spøkelseshunden Boo. Mange av disse møtene er beskrevet på en humoristisk måte. Men også med innlevelse og desperasjon der noen trenger hjelp. Odd Thomas er svært ressursfull og klarer å løse de utroligste situasjoner. Men det er sånn en vil ha det i denne typen bøker. Jeg liker mange av Dean Koontz bøker, men som med thrillerne og grøsserne til Stephen King leser jeg dem for å bli underholdt og ikke noe annet. Odd Thomas har vært lette og fine bøker å ha på Kindelen, siden jeg ofte leser på den når jeg sitter på toget eller må vente på noen.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Fikk anbefalt disse på en e-postliste fra bibliotekarer

• "Odd Apocalypse (Odd Thomas 5)" av Dean Koontz
  • "Besynderlige Odd" av Dean R. Koontz