Nortons filosofiske memoarer

av (forfatter), Karin Hagen (illustratør) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Gyldendal 2017 E-bok

Boken for alle hundeelskere!

Norton er en av Sveriges mest bereiste hunder. Han har lekt med ball i Central Park, tigget kjøttboller i Stockholm, spanet på tisper i Kensington Gardens og reddet en kvinne i nød på Gotland. Alt under oppsyn av husfar Håkan Nesser. Til sammen fikk de elleve år med eventyr og vennskap.
I denne boken forteller (hunde)filosofen Norton Kierkegaard om sine tallrike reiser, sine beste tips for livsnytelse og andre innsikter han har fått gjennom livet sammen med tobeinte.
Med kjærlighet og underfundig humor har Håkan Nesser skrevet en ettertenksom bok, som hyllest til sin elskede hund Norton. En bok som passer for alle hundeelskere, og for alle som noen gang har lurt på hvordan menneskelig oppførsel ter seg for en hund.

ISBN13 9788205502208

EAN 9788205502208

Omtalt person Norton (hund)

I boken Nortons filosofiske memoarer gir Håkon Nesser fortellerstemmen til hunden han hadde i årene 2004 – 2014. En Rhodesian Ridgeback. Jeg liker hunder, er hundeeier og synes det var en fornøyelig bok. Den er annerledes sammenlignet med tidligere bøker jeg har lest av Håkan Nesser.

Lesere som har lest Håkan Nessers bøker kan gjenkjenne stedene de bodde sammen i bøker han har utgitt: Uppsala, New York, London, Exmoor, Gotland og Stockholm. I den siste boken jeg har lest av Nesser før boken om Norton, og som jeg skrev om i innlegget:

Krim: Levende og døde i Winsford av Håkan Nesser- spennende roman med noen "skjønnhetsfeil"

har hovedpersonen en Rhodesian Ridgeback, Castor, en rolle i handlingen.

Nortons filosofiske memoarer er på 96 sider inklusive illustrasjoner av Karin Hagen. Å finne boken på biblioteket minnet meg på at det er mange bøker av Nesser jeg ikke har lest.

• "Den siste" av Alexandra Oliva
  • "Vinterdans - 1000 kilometer. 14 hunder. Én kvinne" av Marit Beate Kasin