Northug

EAN 9788203295058

Omtalt tid 2010-2019

Omtalt sted Trondheim Inderøy

Omtalt person Petter Northug

Boken handler om Petter Northugs vei til toppen etter fyllekjøringen 4.mai 2014. Den omhandler hans egne tanker om det som skjedde, nærmeste familiens tanker og støtteapparatet sine vanskelige avgjørelser etter hva som skjedde den skjebnesvangre natten.

Jeg synes at boken var spennende og interessant, men den var veldig avansert skrevet så den var litt tung å lese. Den kunne nok vært litt mer "barnevennlig" skrevet. Men eller var det en bra bok med mye viktig og bra informasjon. Anbefales i alle målgrupper, men man bør ha fylt 12 år for å få ordentlig utbytte av boken.Terningkast 5

Denne boka er etter min mening ikke verdt å lese, med mindre du er veldig stor fan av Northug.. Lite nytt som ikke alt er kommet frem i media hva gjelder fyllekjøringa, og ellers mye selvskryt av familien Northug, og litt for mange sider om sponsorer og hva de får ut av å dette. Føler nesten jeg leste en reklamebok om Coop til tider.. Nå har jeg aldri vært noen stor fan av Northug (heller ikke mislikt han), men jeg var vel likevel mer begeistret for han før jeg leste boka enn etter. Men at han er Norges beste skiløper er det vel ingen tvil om :)

En lengere bokomtale har jeg postet på min blogg.

Veldig bra!!!

Denne boken handler om Petter Northugs fyllekjøring, Petters barndom, Petters familie og alle triumfene hans. Boken passer for personer som er langrenns interesserte og passer for alle fra 10 år og oppover. Jeg synes boken er godt skrevet og jeg lærte mye interessant om Petter Northug.

Jeg gjentar suksessen fra i fjor, og setter meg som mål å lese 52 bøker i løpet av 2015. Hver fullførte bok legges fortløpende til listen. Har du en bok å anbefale, eller et lignende prosjekt, må du gjerne legge igjen som en kommentar :)

• "Ildsjelen - historien om Vidar Bøe" av Håvard Rem
  • "Kampen for livet - kreft, håp og kjærlighet" av Anniken Golf Rokseth
  • "Fearless - mental styrketrening gjør deg modig" av Anja Hammerseng-Edin
  • "Og det var kjærlighet" av Marit Trønnes
  • "Skjebnedansen" av Lucy Foley
  • "Pappa er en stjerne - når far dør - en ung enke og tre døtre forteller" av Hege Holm