Norske øl

bryggerier i Norge fra A til Å

Vega forlag 2015 Innbundet

For 20 år siden dominerte fire store bryggerier all omsetning av øl her til lands. Da sterkølet forsvant fra butikkene i 1993, trodde de fleste at det var korken på flaska for norsk bryggeritradisjon.

Men noen ølhunder ville det annerledes. Norsk øl- og bryggeritradisjon ble reddet av iherdige gründere og kvalitetsbevisste kunder. I dag representerer norsk øl et mangfold og en kvalitet ingen trodde ville vært mulig for bare fem år siden. I denne boken finner du alt du trenger å vite om øl, øltyper og bryggerier.

-Komplett oversikt og historikk alle over norske bryggerier, inklusive mikro- og gårdsbryggerier - ca. 150 i tallet.
-Komplett oversikt over alle norske øl-sorter som er til ordinært salg i butikk, ølutsalg, vinmonpol og på fat.
- Alle flaskeøl er avbildet og beskrevet, vel 750 totalt.
- Alle hovedtyper øl er beskrevet.

Knut Albert Solem (55) bor i Oslo, men kommer opprinnelig fra Trondheim. Han har jobbet
i mange år som kommunikasjonsrådgiver i ulike statlige etater og har blogget om øl siden 2006.

Forlag Vega forlag

Utgivelsesår 2015

Enda, enda flere bøker lest i 2021.