Norsk historie 1536-1814

vegar til sjølvstende

Samlaget 2011 Heftet

Bandet dekkjer norsk historie i perioden fra 1536-1814. Norge var ein del av den dansk-norske staten. Befolkningsutvikling, næringsutvikling, sosiale og kulturelle forhold blir drøfta innanfor ramma av den nordiske maktkampen og utviklinga av eineveldet, med vegen fram til norsk sjølvstende i 1814 som det overordna perspektivet. Har litteraturliste og register.

Bandet dekkjer perioden frå reformasjonen i 1536 til 1814, med Noreg som del av den dansk-norske staten. I den politiske historia blir det lagt vekt på den nordiske maktkampen og utviklinga av eineveldet, med vegen fram til norsk sjølvstende i 1814 som overordna perspektiv. Innanfor denne ramma blir befolkningsutvikling, næringsutvikling, sosiale og kulturelle forhold drøfta. Landet opplever ein uavbroten folkeauke,vi får nye næringsvegar og økonomisk vekst, statsapparatet blir utbygd og ein ny elite veks fram. Avslutningsvis drøftar forfattaren dei store samanhengane i perioden, utviklinga av ein norsk nasjonal identitet, og samanhengen mellom den store folkeauken og næringsutviklinga.

Ståle Dyrvik er professor i historie ved Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap ved UiB.

Forlag Samlaget

Serie Norsk historie frå vikingtid til vår tid (2)

Omtalt tid 1800-tallet 1700-tallet 1500-tallet 1600-tallet

2017-2018

• "Norsk historie 800-1536 - frå krigerske bønder til lydige undersåttar" av Jón Viðar Sigurðsson
  • "Europa tar form - år 300 til 1350" av Sverre Bagge
  • "Den skarpsindige lavadelsmann don Quijote av la Mancha" av Miguel de Cervantes Saavedra
  • "Sult - i original tekstversjon fra 1890" av Knut Hamsun
  • "Doppler - roman" av Erlend Loe