Norges historie i årstall

fra 100 000 f.Kr. til i dag

Orion 2004 Innbundet

Boken er en kronologi over hovedbegivenhetene i norsk historie fra eldre steinalder og fram til 2004. Med tabeller over norske konger, dronninger, stattholdere, regjeringer m.m. Har stikkordregister.

Nils Petter Thuesen
Norges historie i årstall
Norges historie i årstall gir nærblikk på små og store begivenheter i Norge fra de eldste tider og frem til i dag. Dette er boken for den som raskt ønsker å få svar på når, hvor og hvorfor en politisk eller en kulturell begivenhet fant sted, og hvordan den satte spor etter seg i norsk historie. I tillegg til et omfattende register, inneholder boken tabeller over norske konger, dronninger, stattholdere, regjeringer m.m. Ny utgave, revidert pr. 31 juli 2004. Kapitlene om Norges forhistorie fra steinalder til og med vikingtiden er delvis nyskrevet og betydelig utvidet. Nils Petter Thuesen er journalist og forfatter og har skrevet en rekke populærvitenskapelige bøker. Han er tildelt Selskapet til Vitenskapenes Fremmes pris for populærvitenskapelig aktivitet.

Forlag Orion

Utgivelsesår 2004