Norges beste fjellturer

50 flotte opplevelser fra nord til sør

av (forfatter) og Per Roger Lauritzen (illustratør).

Gyldendal 2008 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no!

Forfatteren presenterer utvalgte favoritturer i 12 fjellområder fordelt over hele landet. Her finner du turbeskrivelser, bilder, planleggingskart og nødvendige turfakta som startsteder, hytter, aktuelle kart og lengde på dagsetapper for hver tur. Har register.

Norges flotteste fjellturer samlet i én bok.Norges beste fjellturer er både en kilde til inspirasjon og praktisk håndbok for den som vil gå de flotteste turene i norske fjell. Per Roger Lauritzen har vandret i fjellet i snart 40 år og plukker her ut kremen av sine turopplevelser fra 12 fjellområder over det ganske land. For hvert område presenterer forfatteren sin favorittur, en han husker med spesielt stor glede, og som du også vil kunne ha stor glede av å gå. I tillegg beskriver han spesielt fine turer fra resten av området. Turbeskrivelsene og kartene gjør det enkelt å finne frem, og nødvendige fakta om startsteder, hytter, aktuelle kart og lengde på dagsetapper er angitt for hver tur. Det er nær sagt uendelig med turmuligheter i norske fjell, men med Norges beste fjellturer er valget lettere enn noen gang.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205384613