Norge rundt

40 år med gode historier

av (redaktør) og NRK (utgiver).

Kagge 2016 Innbundet

«Norge rundt» er et av Norges mest folkekjære TV-program. Høsten 2016 har programmet vært sendt i 40 år, og i denne rikt illustrerte jubileumsboka er det beste fra programmene samlet mellom to permer.

Boka byr på gjensyn med favoritter fra alle tiårene programmet har vært sendt. Her er historier om postkassereparatører, taubaneførere og cowboyer, vi får historien om Nikka og den spreke rattkjelkedama. Hobbyer fra alle fjorder og fjellbygder er med, fra bjørketegerbinding til møbelsnekring. Velkjente «Norge rundt»-dyr har også fått sin plass i boka, som elgen uten mor, rever, katter, papegøyer og undulater. Boka gir portretter av alle progamlederne gjennom de fire tiårene. I tillegg er den krydret med leserbrev og morsomme fakta om programmet. Hilsener fra mange kanter er også med, blant annet får vi skråblikk fra Petter Schjerven, Linda Eide, Finn Tokvam og Arill Riise. Dette er en varm og vennlig gavebok til alle som er glade i Norge og «Norge rundt».

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2016

• "Dett var dett! - om og med Rolv Wesenlund" av Rolv Wesenlund
  • "Ny hylle på Prix - og enda flere lokale nyheter" av Atle Antonsen
  • "Gretne, gamle gubber gir seg aldri" av Finn Bjelke
  • "16 hjerneceller & dansefot" av Frode Øverli
  • "Den store stygge idrettsboka" av Per Inge Torkelsen
  • "Kvinnen i Isdalen - nytt lys over norgeshistoriens største kriminalgåte" av Dennis Zacher Aske
  • "Norsk attraksjon - guiden til det du ikkje finn i guideboka" av Linda Eide
  • "15 tenner i en pose" av Frode Øverli