Nordstjernen

av (forfatter), Kurt Hanssen (oversetter) og Sigurd Myhre (oppleser).

Lydbokforlaget 2019 Lydfil

En eksplosiv thriller fra Nord-Korea.

1998, en amerikansk-koreansk tenåringsjente blir kidnappet fra en strand i Sør-Korea. Mest sannsynlig av nordkoreanske agenter. Tolv år senere leter fremdeles tvillingsøsteren Jenna, etter henne. Jennas akademiske dyktighet og interesse for Nord-Korea gjør at hun kommer i CIAs søkelys. De tilbyr henne en stilling og det åpner seg en mulighet for å kunne reise på et oppdrag i Nord-Korea. Samtidig, i Nord-Korea, finner en bondekone en internasjonal hjelpepakke i skogen. Hun benytter muligheten til å selge varene på svartebørsen.

En offiser av høy rank, Cho, oppdager med frykt at han kan være i slekt med en landsforræder. Hvis dette blir oppdaget kan det bety døden både for ham og hans familie. Etter hvert som historien skrider fram, vil disse tre skjebnene møtes og det bygger seg opp til en intens bladvender.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2019

Format Lydfil

Genre Agenter og spioner Thrillere

Omtalt sted USA Nord-Korea

Interessant å lese om Nord Korea. Jeg er så glad jeg bor i Norge når jeg leser slikt. Noen av fortellingene grep meg veldig. Det gjelder særlig den ukuelige Fru Moon. Resten var ved egentlig lite spennende og lite troverdig.

Veldig spennende - er Nord-Korea så ille?

Tvillingsøstrene Jenna og Soo-Min har et nært forhold. De synes begge det er trist da Soo-min drar bort et år for å studere. Hun forsvinner sporløst sammen med gutten Jae-hoon fra en strand i Sør-Korea. Alle mener at de har druknet, men Jenna kan ikke slippe tanken på at hun kan ha blitt kidnappet. Disse mistankene styrker seg etterhvert, og Jenna blir tilbydd en stilling i CIA for å reise på et oppdrag i Nord-Korea.

En fin og spennende bok som tar for seg det stengte marxistiske monarkiet i Nord-Korea.
Les hele omtalen her

Ingenting er umulig for en viljesterk mann. Ordet «umulig» finnes ikke på koreansk.

Kim Jong-il

Har lyst til å lese disse bøkene.

• "Jenta i den grønne kjolen" av Derek B. Miller
  • "Offer 55" av James Delargy
  • "En by i brann" av Don Winslow
  • "Vennen" av Joakim Zander
  • "Geiger" av Gustaf Skördeman