Nordmarkas beste turer

til fots, på ski, til vanns og på sykkel

av (forfatter) og Gunnar Kagge (foto).

Kagge 2019 Innbundet

De beste turene, valgt ut av en som kjenner Nordmarka som sin egen bukselomme! Her er gode og underholdende beskrivelser av 56 ulike turer. Ta en tur til Oslos høyeste topper, følg løypa til den gamle femmila, eller nyt høstfargene på Glåmene, ta en tur til markas hjerte eller en måneskinnstur til Gopletjern. Hva med å følge i James Bonds fotefar, eller bare nyte utsikten fra toppen av Maridalsalpene? Marka er ikke bare natur, det er mye kultur og historie mellom trærne og på småbrukene. Turene blir morsommere når man vet mer om hvor gutta på skauen tok imot slipp, hvor det ble sett troll, hulder og bjørn. Her får du anekdoter, historier, tips, råd og gode beskrivelser alle turene.

Boka er myntet på ferske markabrukere så vel som gamle travere som vil ha nye, mer ukjente ruter og veivalg enn de «folk flest» bruker. Variasjonene på turene er stor, og det er noen for enhver smak, enhver form og ethvert humør.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2019