Nordisk diett

lev sunt og godt med norsk livsstil

av (forfatter), Jeanette Roede (forfatter), Mette Randem (illustratør) og Ellen-Beate Wollen (illustratør).

Gyldendal 2011 Innbundet

Forfatterne slår i denne boka et slag for den nordiske dietten. Boka inneholder råd om ernæring og mosjon, samt oppskrifter på bakst, småretter, middager og desserter, basert på sunne nordiske råvarer. Har oppskriftsregister.

Med en sunn, nordisk livsstil holder du deg slank og i form.

Med det beste fra det nordiske kostholdet kan du få en sunn livsstil som også hjelper deg ned i vekt, uten at det er en typisk slankekur. Her er fokuset på sunn og kortreist mat, på de gode næringsstoffene og alle helsefordelene. Sesongens råvarer danner grunnlaget for kostholdet ditt fra uke til uke.
I den nordiske livsstilen inngår aktivitet som en naturlig del. Boken inneholder derfor også et kapittel om trening og aktivitet som gjerne kan gjøres ute i naturen. Du får konkrete tips til hvordan du kan ta det viktige steget mot en sunnere livsstil.
Boken inneholder over 70 oppskrifter på enkle, sunne retter med norske råvarer, tilberedt på en ny måte.
Les om boken i Nettavisen

ISBN13 9788205408173