Nils Arne

et liv i svart og hvitt

av (forfatter) og Bjørn Fougner (oppleser).

Lydbokforlaget 2018 Lydfil

Hele historien om Norges største fotballpersonlighet

Nils Arne Eggen er Norges mestvinnende fotballtrener gjennom tidene. Den unge skihopperen fra Orkdal var blant landets beste, men valgte fotballen og fikk en lysende karriere med Rosenborg, Vålerenga og landslaget i 1960-årene. Nils Arne ble trener 30 år gammel, og her følger vi ham fra hans første triumfer med RBK i 1971 til siste gjesteopptreden i 2010.

Underveis blir vi med på treningsfeltet, i garderoben og på fotballbaner i inn- og utland der grunnlaget for all suksessen blir lagt, og vi gjenopplever store øyeblikk her hjemme og i Champions League.

Otto Ulseth skildrer en mann som er besatt av å lykkes, skråsikker på overflaten, men plaget av tvil og nervøsitet når presset er stort. Vi får del i hans tanker om lagbygging, fotballens rolle i samfunnet og hva som skal til for å lykkes sammen. Og vi kommer tett på privatpersonen Nils Arne, som både har fått støtte fra familien og opplevd å miste noen av sine kjæreste.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2018

Format Lydfil

Omtalt sted Trøndelag

Omtalt person Nils Arne Eggen Rosenborg ballklub

• "Det vakre spillet - engelsk fotballs historie (uten alt det kjedelige)" av Thomas Aune
  • "DumDum Boys - en vill en" av Sindre Kartvedt
  • "USA på 200 sider - amerikansk politikk fra George Washington til Hillary Clinton og Donald Trump" av Frank Aarebrot
  • "Godfoten - samhandling - veien til suksess" av Nils Arne Eggen
  • "Reiulf Steen - historien, triumfene og tragediene" av Hans Olav Lahlum