Nicholson

biografi

av (forfatter) og Tora Larsen Morset (oversetter).

Juritzen forlag 2013 Innbundet

Årets rockebiografi
Jack Nicholson har skrevet filmhistorie I femti år. Han er kjent fra filmer som Easy Rider, Livets lyse side, As Good as It Gets, Tid for ømhet, Ondskapens hotell og Batman.
Kjendisbiografen Marc Eliot har snakket med Nicholsons familie og venner, og forteller om oppveksten hans, drømmen om Hollywood og om dramatiske familiehemmeligheter.
Jack Nicholson vokste nemlig opp hos bestemoren sin, som han trodde var sin biologiske mor. Sannheten kom til å endre livet hans da den til slutt kom fram.
Dette er boken som Jack Nicholsons fans har ventet på: Skuespilleren er kjent for å verne om privatlivet sitt, og dette er den første biografien om filmstjernen på 20 år!
Jack Nicholson har vunnet tre Oscar-statuetter og har blitt nominert hele 12 ganger.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788282055413

EAN 9788282055413

Omtalt person Jack Nicholson

Mye detaljer i starten, men ellers ganske bra biografi om den store filmstjerna. Les gjerne mer her

• "Verden som var min - Bind 1" av Ketil Bjørnstad
  • "Veronika vil dø" av Paulo Coelho