Ni dagar i veka

Vigmostad Bjørke 2015 E-bok

Agnes Ravatn møter Madame Bovary.
Familielykka har gått ut på dato, og Miriam er fanga på heimebane med bølingen: ho med dramatisk sminke som meiner mora er blitt feit, han som sit på rommet og spelar - og sofagrisen som krev at middagen står på bordet kvar dag og at skjortene er strokne. Så kva skal ei dame gjere? Gå og stirre inn stoveglasa til ei lykke ho misunner? Eller falle for den nye IT-sjefen?
Ni dagar i veka.handlar om ein familie som har stivna i eit gamalt mønster. Om ekte riddarar, som Dr. McDreamy på tv, om det grøne graset på andre sida av kvardagen. Det er ei skildring av kvardagslivet og husmortilværet, med ei mogleg løysing.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788241911774

EAN 9788241911774

Det ble mye martyr og ikke...aksjon her

Miriam føler seg som en fange i eget hjem. Selv om hun er fulltidsarbeidende, krever ektemannen, Thord og tenåringsbarna at maten står på bordet, og klær blir vasket og strøket. Hun er drittlei, men klarer ikke å si noe om hvordan hun føler det. Dessuten har hun noe langt hyggeligere å tenke på - Markus. Han skal bli den nye IT-sjefen på jobben. De har danset tett, og sendt dusinvis meldinger og e-poster til hverandre. Markus er alt det Thord ikke er. Han ser Miriam, og gir henne komplimenter. Men, plutselig er det bråstopp, og Miriam vet hverken ut eller inn.
Skildring av hverdagslivet til en virkelig frustrert husmor. Litt mye gjentakelser, uhorvelig mengder klesvask, og innestengt frustrasjon.

• "Det lir mot kveld ; Kristinas reise : to sonettkranser" av Margaret Skjelbred
  • "For deg, for deg alene - roman" av Line Nyborg
  • "Kloster" av Trine Vollan