Nextopia

livet, lykken og pengene i forventningssamfunnet

av (forfatter) og Poul Henrik Poulsson (oversetter).

Cappelen Damm 2012 Heftet

Boka ser på hvordan vi mennesker alltid strever videre mot neste gjøremål eller neste ting - mot det som forfatteren kaller Nextopia. Han ser på våre personlige valg og følelser og hvordan vi i dagens samfunn hvor alt er tilgjengelig, styres av forventninger framfor å leve i nået.

ISBN13 9788202378288

EAN 9788202378288

• "Sannhetens kår - makt, medier og politikk i illusjonenes tid" av Christian Borch
  • "På stedet løp - konkurransens paradokser" av Dag O. Hessen
  • "David og Goliat - underdogs, tapere og kunsten å nedlegge kjemper" av Malcolm Gladwell
  • "Melankolske rom - om angst, lede og sårbarhet gjennom tidene" av Karin Johannisson
  • "Hva er filosofi" av Lars Fr.H. Svendsen
  • "Petromania - en reise gjennom verdens rikeste oljeland for å finne ut hva pengene gjør med oss" av Simen Sætre
  • "Gilgamesh og Atrahasis - to babylonske helter" av Jens Braarvig
  • "Kjærlighetens tre porter - vendepunkter i nye og gamle forhold" av Sissel Gran
  • "Leve langsomheten - eller faren ved å kjøre moped gjennom Louvre" av Owe Wikström
  • "Kjedsomhetens filosofi" av Lars Fr.H. Svendsen
  • "Relativitetsteorien - en populærfremstilling" av Albert Einstein
  • "Brown cheese please - Norway inside out from the outside in" av Jenny K. Blake