Nesten et helt menneske

lappeteppe 2

Tiden 2000 Innbundet

Boka er en slags fortsettelse av Lappeteppe fra en barndom, og tar til da Anne Cath. Vestli var russ og flyttet til Oslo. Her møter vi til å begynne med den unge skuespilleren Anne Cath., som med stor entusiasme kaster seg ut i det Oslo har å by på av kulturelle aktiviteter. Leserne får se hvorfor og hvordan hun ble forfatter, og får innblikk i periodene med medgang og motgang i skrivingen. Hun skildrer også familielivet og samlivet med Johan Vestly.

Historien om Anne-Cath. Vestlys liv fra usikker ungjente i Oslos teatermiljø til folkekjær forfatter, i ærlig og åpen beretning fra hele Norges mormor. Nesten et helt menneske tar til da Anne-Cath. Vestly var russ og flyttet til Oslo. Her møter vi til å begynne med den unge skuespillerinnen Anne-Cath., som med stor entusiasme kaster seg ut i det Oslo har å by på av kulturelle aktiviteter. Gjennom de mange møtene med mennesker hun har kjent, blir denne boken også et stykke moderne kulturhistorie. Leserne får se hvorfor og hvordan hun ble forfatter, og vi får innblikk i periodene med medgang og motgang i skrivingen. Med varme og nærhet skildrer hun også familielivet og samlivet med Johan Vestly. Gjennom drøye seksti år får vi i denne boka følge vår alles Anne-Cath. Hun har nå passert 80 år, men fortsatt nyter vi godt av nye fortellinger fra hennes hånd. Boken er andre del av Vestlys selvbiografi.Boken er rikt illustrert med Anne-Cath. Vestlys egne fotografier.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2000

Omtalt person Anne-Cath. Vestly

• "Lappeteppe fra en barndom" av Anne-Cath. Vestly
  • "Anne-Cath. Vestly" av Agnes-Margrethe Bjorvand
  • "Klassiske bobler - 8 klassiske Carl Barks-historier" av Walt Disney
  • "Oppdagelsen - en biografi om Anne Stine og Helge Ingstad" av Benedicte Ingstad
  • "Pollyanna" av Eleanor H. Porter
  • "Anne Frank - 1929-1945" av Carol Ann Lee