Nesten død mann

av (forfatter), Nina M. Due (oversetter) og Helge Winther-Larsen (oppleser).

Lydbokforlaget 2008 CD

Kriminalinspektør Erik Winter er oppslukt av å få klarhet i en mørk hendelse som har funnet sted i Göteborg. Politiet finner en forlatt bil, med kulehull. Bilen tilhører kristeligdemokraten Jan Richardsson. Det viser seg snart at politikeren sliter med samsvar mellom liv og lære. Dette er den niende boken om Erik Winter.

Fem menn som ikke kjenner hverandre har likevel noe til felles. De står alle overfor døden. Da en av Gøteborgs kriminelle finner bilen sin skadet, blir det å finne den skyldige nesten en besettelse for ham. Forfatteren Ademar har påtrengende grunner til å fullføre sin bok om en gammel forsvinningssak. Naboen hans holder på å drive ham til vanvidd ved å spille øredøvende høy musikk, men Ademar skal få angre bittert på at han prøver å snakke naboen til fornuft. En kristeligdemokrat sliter med samsvar mellom liv og lære. Også enkelte innen politiet er klar over hans lysskye møter nattestid. En tilsynelatende ganske alminnelig borger befinner seg plutselig overfor et valg: å begå mord eller å dø selv.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2008

Format CD

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

For mye jatting om hodepine og tomme gater. Selve plottet kunne blitt skrevet i en tredjedel av boken