Nattmannen

kriminalroman

Bonnier norsk forlag 2022 Heftet

FEMTE BOK I WILLIAM WISTING-SERIEN

Larvik. En høstmorgen innsvøpt i tåke. Da tåken trekker seg tilbake fra torget, avdekker den et forferdelig skue: Noen har satt en kvinnes hode på en stake. Identiteten hennes er ukjent, men hun er åpenbart ung.

William Wisting står ansikt til ansikt med det mest groteske drapet i sin politikarriere. Hele Norge er i sjokk, og media krever en rask oppklaring. Trykket blir ikke mindre
da nok et lik blir funnet og halt opp av elva.

Etterforskningen fører Wisting inn i et brutalt miljø med våpenhandlere, dopsmugling og skamløs mishandling av de mest forsvarsløse blant oss.

De prisvinnende bøkene om politietterforsker William Wisting er blant Norges mest populære krimserier gjennom tidene, og de er nå trykket i over 2,5 millioner eksemplarer. I tillegg er bokserien utgitt på over 30 språk, og det er også laget TV-serie basert på den.

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2022

Serie William Wisting (5)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Larvik

Helt klart den beste boka av de første fem i serien!! Har til tider syntes at de første fire var på grensen til kjedelig, men det var ikke tilfellet her. Følte faktisk at denne boka klarte å holde på interessen min fra start til slutt.

Fremdeles ikke blant de beste krimbøkene jeg har vært borti, men helt klart en god bok som er verdt å lese! :)

veldig bra! boka ble slukt, Horst innfrir :-)

Her er min anmeldelse av "Nattmannen" (ekstern lenke)

Gillar det här med Wisting far och dotter som hamnar i osannolika historier som ändå blir sannolika satt i ett lite större perspektiv. Har missat den föregående boken som jag behöver få tag i för jag gillar detta.

Fin krim av Horst.
Realismen i fortellingen er høyere enn snittet av norske krim-forfattere, noe som for min del gjør det hele mer spennende. Og spenning er jo hele vitsen med denne sjangeren.
Boka er lettlest og til tider en skikkelig page turner.
Det hele gikk unna på to flyturer + noen dager på stranda.

.... Det var det som var livet hennes. Bøker. Bare tanken på at det lå en god bok og ventet på henne hjemme, gjorde dagen lettere.

Her er bøkene jeg har rukket å lese i 2010. Har ikke tatt med pensumbøker..

Bøker jeg fikk med meg fra bytte-hylla på hotellet i Bulgaria :)

Liste over bøker lest i 2017.

Bøker jeg vil anbefale av norske forfattere!

• "Når havet stilner - kriminalroman" av Jørn Lier Horst
  • "Den eneste ene - kriminalroman" av Jørn Lier Horst