Nattdykk

Aschehoug 2004 Heftet

I et marerittlignende dykk ved Romsdalskysten blir Hilke Thorhus vitne til mord. Døde dykkere snakker ikke - men Hilke vil ikke dø. Hun mobiliserer alle krefter og greier å smette ut av morderhendene. Desperate døgn på flukt følger. Hilke kjemper med kropp og sjel, og her er det bare viljen og troen på egen verdi som teller.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788203187988

EAN 9788203187988

Serie Aschehoug krim

Genre Krim

Omtalt sted Møre og Romsdal

Tildelt litteraturpris Rivertonprisen 1983

De 99 beste krimtitlene i det 20. århundret. Forøvrig er en serie på 13 bøker utgitt av Gyldendal/ De norske bokklubbene fra april 1994 til februar 1996, en del av denne listen. Fire bøker fra den opprinnelige lista ble vanskelige å spore og jeg fikk problemer med å legge dem til, ettersom dette var bøker jeg ikke har. De er Max Mauser (psev for Jonas Lie) Rittet fra Olesko, Torben Nielsen - Nitten røde roser, Hans-Krister Rönblom - Höstvind och djupa vatten og Dorothy Leigh Sayers - The Nine Taylors. Flinke sjeler kan få hjelpe til med å få lagt til disse;-D

• "Origo" av Kim Småge
  • "Containerkvinnen - roman" av Kim Småge
  • "Det mørke rommet" av Minette Walters
  • "Arvesynd" av P.D. James
  • "Krutt" av Minette Walters
  • "Den gule djevelens by - kriminalroman om et øksemord i Brooklyn, roman fra kapitalismens høyborg" av Jon Michelet